Tadilat Tarihi: 18/01/2015

I. BÖLÜM - Kuruluş Hükümleri

Kuruluş

MADDE 1 – Yasalar ile bu Ana Tüzük hükümleri uyarınca yönetilmek ve amaç ile hizmet konuları doğrultusunda çalışmalar yapmak üzere 20 Mart 1993 tarihinde “Bilkent Üniversitesi Mezunlar Derneği” kurulmuştur.

Bilkent Üniversitesi Mezunlar Derneği aşağıdaki maddelerde (Dernek) kısa adı ile anılmıştır.

Merkez ve Şubeler

MADDE 2 – Derneğin merkezi İstanbul’dadır. Yasaların öngördüğü kural ve işlemlere uygun olarak genel kurul kararı ile derneğin şubeleri açılabilir.

Amaç ve Çalışma Konuları

MADDE 3 – Derneğin amacı Bilkent Üniversitesinin gelişmesi ve yücelmesi ile mezunlarının çağdaş düzeyde sosyal, kültürel, moral, bilimsel yaşantılarına ve uygar dayanışmalarına etkin katkılarda bulunmak olup, çalışma konuları aşağıda gösterilmiştir.

3.1)  Bilkent Üniversitesi’nin eğitim, bilim ve teknolojik alanda gelişmesi ile kurulmasında öngörülen nitelikleri doğrultusunda yücelmesine ilişkin her türlü maddi, manevi yardım ve desteği sağlamak,

3.2)  Bilkent Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi öğrencileri ile mezunlar arasında amaca yönelik bağlılık ve dayanışmayı öngören ilişkileri kurmak ve geliştirmek,

3.3)  Üyelerini arkadaşlık, dostluk ve karşılıklı anlayış bağları ile birleştirmek; sevgi ve saygıya dayanan sosyal ilişkileri geliştirerek üyelerarası yardımlaşma ve dayanışmayı öngören girişim ve çalışmalar yapmak; üyelerin uygar, kültürel, sosyal ve moral kalkınmasına etkin katkılarda bulunmak,

3.4)  Üyelerinin eğitim ve meslek ile yaşam sorunlarına ilişkin ekonomik, sosyal, yönetsel, hukuksal, ve mali konulardaki gereksinimlerine eğilerek çözümler getirmek ve yardımcı olmak: iş ve meslek yaşantısında yeterliliği özendirmek ve yüksek ahlak kurallarını meslek alanında yerleştirip geliştirmek,

3.5)  Üyeleri arasında spor, eğlenme ve dinlenme ile boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak ve özendirmek,

3.6)  Amaç ve çalışma konularını gerçekleştirecek kaynakları sağlamak üzere iktisadi girişimlerde bulunmak,

3.7)  Yasaların öngördüğü diğer konularda çalışmalarda bulunmak.

Çalışma Biçimi

MADDE 4 – Dernek amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için,

4.1)  Tüm mezunların Dernek çatısında toplanmalarını özendirir ve bu maksatla yeni üyeler ile onursal üyeler kaydeder; üyeleri ile özel ve kamu kuruluşlarına, tanıtıcı ve kanıtlayıcı belgeler verir,

4.2)  Bilkent Üniversitesinin ve Derneğin kamuoyunda yeterince tanınmasına ve saygınlığının korunmasına ilişkin araştırmalar, incelemeler ve kamuoyu yoklamaları yapar; topluma ve Bilkent Üniversitesine yararlı olacak projeler uygular; Bilkent Üniversitesi ile öğretim üyelerinin eğitim ve gelişmelerine ilişkin gereksinimlerini karşılar,

4.3)  Bilkent Üniversitesi öğrencilerinin ve mezunlarının eğitim ve yetişmelerine ilişkin kurslar ve seminerler açar, başarı ve yoksulluk bursları verir, yeni mezunların mesleğe yönelmelerine ve iş bulmalarına yönelik çalışmalar yapar,

4.4)  Dernek içinde oluşturulacak komiteler yada uzmanlar aracılığıyla amaç ve hizmet konularında araştırma, inceleme ve etütler yapar, öneri ve dilekleri saptar; amaç ve hizmet konuları ile gelir getirici projeler hazırlar ve uygular,

4.5)  Konferanslar, sempozyumlar, açık oturumlar, forumlar ve bilimsel toplantılar ile sergi ve kermesler düzenler; üyelerin mesleki bilgi, görgü ve deneyimlerinin artmasına ilişkin geziler organize eder; broşür, bülten, dergi, gazete ve kitap yayınlar; her türlü hediyelik, tanıtıcı ve eğitici eşyalar yaptırır ve dağıtır,

4.6)  Konutu ile amaç ve çalışma konularının gerektirdiği taşınır ve taşınmaz malları satın alır, kiralar ve satar; taşınmaz mallar üzerine her türlü hakları koydurabilir, işletebilir ve her türlü inşaatı yaptırabilir,

4.7)  Amaç ve hizmet konuları ile gelir getirici projeler için ortaklıklar, iktisadi işletmeler, kooperatifler, şirketler, vakıflar ve yardımlaşma sandığı, mesleki eğitim merkezleri ile eğlendirici, dinlendirici ve boş zamanları değerlendirici lokaller, tesisler kurar ve işletir,

4.8) Yardım Toplama Kanunu ile Ana Tüzük hükümlerine uygun olarak her türlü bağış ile yardım alır ve verir; koşullu yada koşulsuz vasiyetleri kabul edebilir,

4.9) Amaç ve hizmet konularına yönelik gerekli diğer çalışmaları yapar.

4.10) Gerekli görülen yerlerde faaliyetlerini yürütmek amacıyla temsilcilik açabilir. Temsilcilikler, şube veya dernek genel kurullarında temsil edilmezler. Şubeler temsilcilik açamazlar. Temsilciliğin adresi, yönetim kurulu kararıyla temsilci olarak görevlendirilen kişi veya kişiler tarafından o yerin mülkî idare amirliğine yazılı olarak bildirilir.

4.11) Amaçları ile ilgisi bulunan ve kanunlarla yasaklanmayan alanlarda, kendi aralarında veya vakıf, sendika ve benzeri sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere ve yetkili organlarının kararı ile plâtform oluşturabilir.

Plâtform, kanunların dernekler için yasakladığı amaç ve faaliyet konuları doğrultusunda kurulamaz ve faaliyet gösteremez.

4.12) Amacının gerçekleştirilmesine yönelik olarak genel kurulun kabul etmesi şartıyla borçlanabilir.

4.13) Dernek, amacını gerçekleştirmek üzere uluslar arası faaliyette veya işbirliğinde bulunabilir, yurtdışında temsilcilik veya şube açabilir, yurt dışında dernek veya üst kuruluş kurabilir veya kurulmuş dernek veya üst kuruluşlara katılabilir.

Dernek Amblemi

MADDE 5 – Derneğin amblemi, aşağıda gösterildiği gibi gri zeminli Bilkent Üniversitesi arması silueti üzerinde lacivert renkli ve çevresinde beyaz gölgeler bulunan bir kartal ile bunun ortasında ve alttan geçen lacivert ve kırmızı iki çerçeve arasında beyaz zemin üzerinde yer alan “Bilmed – Bilkent Üniversitesi Mezunlar Derneği – 1993″ yazılarından oluşan simgedir. Derneğin renkleri lacivert, kırmızı ve beyazdır.

Amblem Örneği

Dernek amblemi, Yönetim Kurulu’nun izni olmadan, üyeler dışında kimseye verilemez, satılamaz ve amaç dışı kullanılamaz.

II.   BÖLÜM – Üyelik Hükümleri

Üyelik Koşulları

MADDE 6 – Derneğe üye olabilmenin koşulları aşağıda gösterilmiştir.

6.1)  (18) yaşını bitirmiş, fiil ehliyetini kullanma hakkına sahip yeterli ve iyi ünlü olmak,

6.2)  Bilkent Üniversitesi fakülte, enstitü, yüksekokul, konservatuar, meslek yüksekokulları ile uygulama ve araştırma merkezlerinden mezun olmak,

6.3)  Yabancılar için Türkiye’de oturma hakkına sahip olmak, Derneklere üye olmaları yasaklananlar, dernek ödenti ve katılma paylarını ödememe nedeni dışında diğer nedenlerle Dernek Üyeliğinden sürekli olarak çıkarılmış olanlar ile özel kanunlarda aksine hüküm bulunmamak koşulu ile ilgili mevzuat uyarınca bağlı bulundukları kuruluşlardan izin alamayanlar Derneğe üye olamazlar.

Bilkent Üniversitesi mezunu olmayan tam zamanlı öğretim üyeleri ile görevlileri, görevleri devam ettiği sürece Dernek üyeliğine kabul edilebilirler. Ancak Bilkent Üniversitesinde en az (5) yıl süreyle tam zamanlı görev yapan öğretim üyeleri ile görevlilerinin üyelikleri ömür boyu devam eder.

Üyelik Türleri

MADDE 7 – Derneğin (3) tür üyeliği vardır.

7.1)  ETKİN ÜYE: Dernek üyeliğinin gerektirdiği her türlü yükümlülükleri üstlenmiş ve üyelik sorumluluğu ile haklardan yararlanan üyedir. Üyenin hakları, gereken koşulları içermek kaydı ile her türlü göreve aday olmak ve oy kullanmayı: yükümlülükleri ise özel ve Genel Kurul toplantılarına katılmayı, ödenti ve katılma paylarını zamanında ödemeyi, amaç ve çalışma koşullarına bağlı olarak çaba harcamayı ve Derneğin toplum içindeki olumlu görüntüsünü sürdürme ilkelerini kapsar.

7.2)  ONURSAL ÜYE: Ülkeye, topluma, Bilkent Üniversitesine, Dernek amaç ve çalışma konularına belirli ve önemli büyük hizmetleri ya da katkıları olan kişilerle, üye topluluğu arasında bulunmasında yarar görülenler Yönetim Kurulunun önerisi ve Genel Kurulun onayı ile Onursal Üye seçilebilirler.

Onursal Üyeler, organlara seçilme ve seçme haklarına sahip olmayıp kendilerinden Giriş ve Yıllık ödenti alınmaz.

7.3)  ADAY ÜYE: Bilkent Üniversitesi son sınıf öğrencileri, istemeleri halinde Aday Üye statüsünde Derneğe kaydolabilirler. Bu süre zarfında aday üyenin seçme ve seçilme hakları yoktur ve diledikleri taktirde aidat verirler. Bunun dışında aday üye diğer üyelere sunulan haklardan yararlanır.

Aksi talep edilmediği takdirde aday üyeler, istemeleri halinde mezuniyetlerini takiben etkin üyelikle ilgili yükümlülüklerini yerine getirdikten sonra etkin üye statüsüne geçerler, etkin üyeliğin tüm hak ve yükümlülüklerine sahip olurlar.

Üyelik İşlemleri

MADDE 8 – Dernek Üyeliği için gereken işlemler aşağıda gösterilmiştir.

8.1)  Dernek üyesi olmak isteyen adaylar üyelik başvurularını şahsen yapmaları gerekmektedir. Başvuru için gerekli belgeler şahsen veya posta yoluyla eksiksiz olarak teslim edilmelidir. Aday adına bir başka şahıs tarafından getirilen başvuru dilekçesi ve/veya başvuru için gerekli belgeler teslim alınmaz.

Başvuru için gerekli belgeler şunlardır:

  • Başvuru Dilekçesi. Aday, başvuru dilekçesinde dernek amaç ve çalışma konuları ile ana tüzük hükümlerini kabul ettiğini, üyelik için gerekli ve yeterli koşulları taşıdığını açıkça beyan eder.
  • Islak imzalı ve tam olarak doldurulmuş BİLMED üyelik formu
  • Üyelik kartı ve üye dosyası için 2 adet vesikalık resim
  • Nüfus Cüzdanı fotokopisi
  • Yönetim Kurulu tarafından başvurunun yapıldığı yıl için belirlenen giriş ödentisi ve yıllık aidat tutarının yatırıldığını gösteren mali belge.

Ödemeye ilişkin kabul edilecek mali belgeler şunlardır:

  • Şahsen yapılan peşin ödemeler mukabili verilen  BİLMED  tahsilat     
  • Adayın şahsına ait banka hesabından HAVALE veya EFT yoluyla BİLMED banka hesaplarına gönderilen tutarın dekontu,
  • Şahsına ait kredi kartı talimat

Adaya ait olmayan banka hesaplarından yapılan ve/veya toplu halde birden çok kişi için yapılan toplu giriş ödentisi ve yıllık aidat ödemesi üyelik başvurusu için kabul edilmez, başvuru değerlendirmeye alınmaz.

Belgelerin doğru ve eksiksiz olması halinde, başvuru değerlendirmeye alınmak üzere kabul edilir. Evrakların eksik ve/veya hatalı olması halinde ise belgeler adaya tutanak eşliğinde iade edilir.

Seçim yapılacak yıllardaki üyelik başvuruları 30 Kasım saat 17:00′ye kadar yapılmış olmalıdır. Posta ile şahsen gönderilen üyelik başvuru evraklarının en geç 30 Kasım saat 17:00′ye kadar tarihine kadar Derneğe ulaştırılması zorunludur. 1 Aralık ile seçimli genel kurulun yapılacağı tarihler arasında yeni üyelik başvuruları alınmaz.

8.2)  Dernek Yönetim Kurulu, üyeleri ya da kuracağı bir Komite aracılığı ile aday hakkında gereken araştırma ve incelemeyi yaptıktan sonra başvuru tarihinden başlamak üzere (30) gün içinde adayın isteği ile ilgili kararını verir ve adaya yazılı olarak bildirir.

8.3)  Adayın Dernek üyeliğine kabul edilmesi üzerine kayıt işlemleri yapılır. Bu işlemler yapılmadıkça Dernek üyeliği kazanılamaz.

Yönetim Kurulu tarafından yapılan değerlendirmeler neticesinde üyelik başvurusunun olumsuz olması halinde başvuru esnasında ödenen giriş ödentisi ve o yılın aidat tutarı başvuru sahibine ivedi olarak iade edilir.

8.4)  Dernek Yönetim Kurulunun, adayın isteğinin reddine ilişkin kararı kesin olup hiçbir yere itiraz

Üyelikten ayrılma

MADDE 9 – Üyelik, ölüm ve üyelikten ayrılma dileği ile sona erer. Her üye dilediği anda Dernek Başkanlığına yazılı olarak ayrılma isteğini bildirmekle Dernek üyeliğinden ayrılmış sayılır. Ancak, ayrılan üyenin mali sorumluluğu, yasal nedenlerle ayrılanların yasal nedeninin oluşum tarihinde diğerlerinin ise ayrılma dileğinin yapıldığı çalışma döneminin sonunda biter ve kendilerinden ilişkili bulundukları çalışma döneminin tüm ödenti ve katıma payları alınır.

Üyelikten Çıkarılma

MADDE 10 – Dernek üyeliğinden çıkarılma aşağıda gösterilen nedenlerle yapılır.

10.1)  Derneklere üye olma hakkını yitirme ve Dernek Ana Tüzüğü hükümlerine aykırı davranmak,

10.2)  Ödenti borçlarını ödemedikleri için üst üste (4) olağan Genel Kurul toplantısına kabul edilmemek,

10.3)  Haklarında süresiz üyelikten çıkarılma cezası

Üyelikten Çıkarılma İşlemleri ve İtiraz

MADDE 11 – Dernek Yönetim Kurulu, kuracağı bir Disiplin Komitesi aracılığı ile üye hakkında gereken araştırma ve incelemeyi yaptırıp üyenin de savunmasını aldırdıktan sonra üyelikten çıkarma kararını gizli oyla ve (2/3) çoğunluk oyu ile verir, üyeye yazılı olarak bildirir.

Çıkarılan üye, kendisine bildirilen karara karşı bildirim tarihinden başlamak üzere (15) gün içinde Dernek Yönetim Kurulu aracılığı ile Genel Kurula itiraz edebilir. İtiraz ilk Genel Kurul toplantısında görüşülür ve karara bağlanır. İtirazın karara bağlanmasına kadar üyenin hak ve sorumlulukları devam eder.

Üyenin süresinde itiraz etmemesi ya da itirazın Genel Kurulda kabul edilmemesi durumunda Dernek Yönetim Kurulu üyenin kaydını siler.

Ölen üyenin dışında ayrılan ya da çıkarılan üyenin tüm ödenti ve katılma payı borçları ödenmediği takdirde Dernek Yönetim Kurulu yasal yollara başvurabilir.

III.   BÖLÜM – Yönetim Hükümleri

Organlar

MADDE 12 – Derneğin organları aşağıda gösterilmiştir.

12.1)  Genel Kurul

12.2)  Yönetim Kurulu

12.3)  Denetleme Kurulu

12.4)  Disiplin Kurulu

12.5)  Yüksek İstişare Kurulu

Genel Kurul

MADDE 13 – Dernek Genel Kurulu her yıl olağan olarak Ocak ayında toplanır ve Etkin üyelerin yarıdan bir fazlasının katılması ile Dernek Merkezinin bulunduğu yerde çalışmalarına başlar. Dernek organları seçimleri üç yılda bir yapılır.

Genel Kurul Çalışma Yöntemleri

MADDE 14 – Dernek Genel Kurulunun toplantıya çağırılmasında aşağıda gösterilen yöntemler uygulanır.

14.1)  Dernek Yönetim Kurulu, Dernek Etkin Üyeleri Çizelgesini saptar ve tüm ödenti borçlarının ödenmesi için borçlu üyelere uyarıda bulunur. Borçları bulunan üyeler, toplantı günü dahil borçlarını ödemedikleri takdirde Genel Kurul toplantısına katılamazlar, seçme ve seçilme hakkına sahip olamazlar.

14.2)  Genel Kurula katılacak asil üyelere, en az 15 gün önceden yapılacak toplantının ve bu toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamadığı takdirde düzenlenecek ikinci toplantının tarihi, saati, yeri ve gündemi bir gazetede ilan edilmek veya yazılı olarak ya da elektronik posta yolu ile bildirilir.

14.3)  İkinci toplantı yeter çoğunluk aranmaksızın katılan üyelerle açılır ve Genel Kurul çalışmalarına başlar. Ancak katılan asil üye sayısı Yönetim ve Denetim Kurulları üye sayısı toplamının iki katından aşağı olamaz. İki toplantı tarihi arasındaki süre yedi günden az, altmış günden fazla olamaz.

14.4)  Toplantının çoğunluk sağlanamaması dışında başka bir nedenle geri bırakılması halinde, geri bırakma sebebi de belirtilmek suretiyle ilk toplantı için yapılan çağrı usulüne uygun olarak üyelere duyurulur. Ertelenen toplantının, geri bırakılma tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yapılması

14.5)  Genel Kurul toplantısı birden çok geri bırakılamaz.

Genel Kurul Toplantı İlkeleri

MADDE 15 – Genel Kurul toplantılarında aşağıda gösterilen ilkeler uygulanır.

15.1)  Genel Kurula katılacak üyeler, Yönetim Kurulunca düzenlenen “Genel Kurul Üyeler Çizelgesi”ndeki adları karşısına imza atıp Genel Kurul Giriş Kartını almak suretiyle toplantıya girebilirler. İmzalanan çizelgeye göre Genel Kurula katılan üyeler sayısı ile toplantı yeter ve karar sayıları, Dernek Başkanı ile Sekreter tarafından imzalanan bir tutanakla saptanır.

15.2)  Genel Kurul, Sekreterin çoğunluğun sağlandığını belirten tutanağı okumasından sonra Dernek Başkanı ya da Başkan Yardımcısı tarafından açılır ve Genel Kurulu yönetmek üzere oluşturulacak Divana bir Başkan, bir Başkan Yardımcısı, bir Sekreter ve bir Oy Sayıcısı seçilir.

15.3)  Genel Kurulda gündemdeki maddeler görüşülür. Ancak toplantıya katılan üyelerin en az (1/10)u tarafından yazılı olarak görüşülmesi istenen ve gündem maddeleri ile ilişkili konuların gündeme konulması

15.4)  Her üyenin Genel Kurulda bir oy hakkı olup, oyunu kendisi kullanmak zorundadır.

15.5)  Genel Kurulda karar yetersayısı Genel Kurula katılanların yarıdan bir fazlasıdır. Ancak ana tüzük değişikliği ile Derneğin dağıtılmasına ilişkin kararlarda ilgili maddelerdeki yetersayılar aranır.

Olağanüstü Genel Kurul

MADDE 16 – Olağanüstü Genel Kurul, olağan Genel Kurul toplantısına kadar beklenilmesinin zarar doğuracak ya da bir an önce görüşülmesinde yarar sağlayacak önemli ve zorunlu konularda, aşağıda gösterilen başvuru ve kararlar uyarınca Yönetim Kurulu tarafından en geç bir ay içinde toplantıya çağırılır.

16.1)  Dernek üye sayısının (1/5)’inin belirtilmiş aynı konu için yapacakları yazılı ve imzalı başvuru,

16.2)  Yönetim Kurulunun,   gerek   gördüğü   konularda   (2/3)    oy   çoğunluğu   ile   alacağı    karar,

16.3)  Denetleme Kurulunun Dernek hesap ve işlemleri ile bütçe konusunda alacağı oybirliği

Olağanüstü Genel Kurul toplantısı olağan Genel Kurul toplantısındaki yöntem ve ilkelere göre yapılır ve sadece toplantıya neden olan konunun üzerinde görüşülüp karar alınır ve olağanüstü Genel Kurul toplantısında gündeme madde eklenmesi önerisi yapılamaz.

Genel Kurulun Görev ve Yetkileri

MADDE 17 – Genel Kurul Derneğin en yetkili karar organı olup, görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

17.1)  Türk yasaları  ile  Dernek  Ana  Tüzüğü  hükümleri  doğrultusunda  gerekli  kararları  almak,

17.2)  Çalışma Dönemi Çalışma Programı ile Yıllık Bütçe Yönetmeliği, Gelir ve Gider Çizelgelerini görüşüp onaylamak,

17.3)  Çalışma Dönemi Yönetim ve Denetleme Kurulu asil ve yedek üyelerini gizli oyla liste esasına göre seçmek,

17.4)  Geçen Çalışma Dönemine İlişkin Yönetim Kurulu Çalışma Raporu ile Bilanço ve Gelir – Gider Çizelgelerini; Denetleme Kurulunun Denetim Raporunu görüşüp onaylamak ve Yönetim Kurulu üyelerini aklamak,

17.5)  Dernek Ana Tüzüğünün değiştirilmesine ilişkin Yönetim Kurulu tasarısını görüşüp karara bağlamak,

17.6)  Yönetim Kurulunun onaya sunduğu Yönetmelikler hakkında karar almak,

17.7)  Dernek üyeliğinden çıkarılanların, Yönetim Kurulu kararlarına karşı sürelerinde yapılan itirazlarını karara bağlamak,

17.8)  Derneğe taşınmaz mal alınması ya da satılması konularında Yönetim Kuruluna yetki vermek,

17.9)  Derneğin uluslararası çalışmalar yapması, yurtdışındaki kuruluşlara katılması ya da bunlarla işbirliğinde bulunması  için  Yönetim  Kurulunun  yaptığı  öneriler  hakkında  kararlar  almak,

17.10)  Derneğin dağılmasına ve malvarlığının dağıtılmasına karar vermek,

17.11)  Gerekli diğer konularda karar vermek,

17.12)  Dernek şubelerinin açılmasına veya kapanmasına karar vermek

Yönetim Kurulu

MADDE 18 – Derneğin yetkili yönetim organı bulunan Yönetim Kurulunun oluşum biçimi aşağıda gösterilmiştir.

18.1)  Yönetim Kurulu, (3) üç yıllık süre için seçilmiş (11) asil ve (5) yedek üyeden oluşur. İlaveten Bilkent Üniversitesi Rektörü ya da yazılı olarak bildireceği temsilcisi ile Mezunlar Merkezi Koordinatörü, oy hakkı olmaksızın Yönetim Kurulunun doğal üyesidir.

18.2)  Yedek üyeler, boşalan asil üyeliklerin yerlerini alırlar. Yönetim Kurulu üye sayısı, boşalmalar nedeniyle yedeklerin de getirilmesinden sonra, üye tamsayısının yarısından aşağı düşerse yeniden seçim için Genel Kurul bir ay içinde olağanüstü toplantıya çağırılır.

Yönetim Kurulunun Çalışma İlkeleri

MADDE 19 – Yönetim Kurulunun çalışma ilkeleri aşağıda gösterilmiştir.

19.1)  Yönetim Kurulu seçimini izleyen altı gün içinde düzenleyeceği ilk toplantısında bir Başkan, bir Başkan Yardımcısı ve bir Genel Sayman ile Dernek hizmet konuları ile ilgili Koordinatörler seçerek görev bölümü yapar.

19.2)  Yönetim Kurulu gerek gördüğü sıklıkta toplanır.

19.3)  Yönetim Kurulunun toplantı yetersayısı, üye tam sayısının yarıdan bir fazlası ve karar sayısı katılanların salt çoğunluğudur.

19.4)  Yönetim Kurulu Dernek Başkanının çağrısı ve saptadığı gündem üzerine toplanır ve çalışmalarını

19.5)  Genel Sekreter profesyonel ve konusunda uzman olarak ücret karşılığı çalıştırılabilir. Yönetim Kurulu toplantılarına katılabilir, ancak oy kullanamaz. Genel Sekreter, Yönetim Kurulu tarafından belirlenen yetki ve salahiyetler dairesinde Derneği temsil eder. Derneğin bilumum hizmet ve yükümlülüklerinin Dernek ilke ve programlarına ve yasal mevzuata uygun olarak yerine getirilmesi ile görevlidir.

Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE   20   –   Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

20.1)  Yasalar ve Ana Tüzük hükümleri doğrultusunda gereken kararları almak, Genel Kurul kararlarını uygulamak,

20.2)  Derneği Dernek Başkanı aracılığı ile temsil etmek ya da gerektiğinde diğer üyelere yetki vermek,

20.3)  Çalışma Dönemi Çalışma Programı ile Bütçe Yönetmeliği, Gelir ve Gider Çizelgelerini hazırlamak ve uygulamak,

20.4)  Geçen Çalışma Dönemi Raporu ile Bilanço ve Gelir-Gider Çizelgelerini hazırlamak,

20.5)  Dernek Başkanının önerisi ve oluşturulacak “Disiplin Komitesi”nin araştırma raporu üzerine, üyelik nitelik ve koşullarını yitiren, amaç ve çalışma konularından uzaklaşan, Ana Tüzük Hükümleri ve Genel Kurul Kararlarına aykırı hareket eden üyelerin çıkarılmasına; aykırı söz ve eylemlerinden ötürü üyelerin “Disiplin Yönetmeliği” hükümlerine göre cezalandırılmalarına karar vermek,

20.6)  Genel Kurul toplantılarının tarihini, saatini, yerini ve gündemini saptamak, üyelere duyurmak,

20.7)  Yönetim ile çalışma konuları doğrultusunda görev yapacak Komiteler kurmak ve raporları hakkında karar almak,

20.8)  Derneğin Yönetsel ve mali işlerini yönetecek personeli ile danışmanları atamak ve gerektiğinde işlerine son vermek,

20.9)  Dernek Ana Tüzüğünün değiştirilmesi ile yönetmeliklerin hazırlanması ve değiştirilmesine ilişkin çalışmalar yapıp gereken tasarıları Genel Kurulun onayına sunmak,

20.10)  Genel Kuruluna karar vermesi halinde Şubelerin açılması ile ortaklık, iktisadi işletme, kooperatif, sandık ve vakıf kurulmasına ya da kurulmuş ya da kurulacaklarla ilgili yasal işlemlerini yapmak.

20.11)  Genel Kurul toplantılarında alınan kararları üyelere ve ilgili yerlere bildirmek,

20.12)  Geçen çalışma dönemi sorumlusu Yönetim Kurulundan, görevi ve bilanço gereği malvarlığını teslim almak ve ani biçimde gelecek Çalışma Dönemi Yönetim Kuruluna teslim etmek.

Denetleme Kurulu ve İç Denetim

MADDE 21 – Dernek her türlü denetime açık olduğu gibi iç denetim açısından Denetleme Kurulu aracılığı ile Dernek içi denetim görevini yerine getirmekle sorumlu bulunmaktadır. Bu maksatla kurulacak Denetleme Kurulunun oluşumu ve çalışma ilkeleri ile ilişkili hükümler aşağıda gösterilmiştir.

21.1)  Denetleme Kurulu, Genel Kurulda gizli oyla (3) üç yıl için seçilen (3) asil ve (3) yedek üyeden oluşur

21.2)  Denetleme Kurulu, seçimi izleyen (6) gün içinde yapacağı ilk toplantıda bir Başkan ve bir Sözcü seçer.

21.3)  Denetleme Kurulu bir yılı geçmeyen aralıklarla toplanır. Toplantı ve karar yeter sayısı (2)

21.4)  Dernekte iç denetim esastır. Genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Genel kurul, yönetim kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.

Denetleme Kurulu; derneğin, tüzüğünde gösterilen amaç ve amacın gerçekleştirilmesi için sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve dernek tüzüğüne uygun olarak tutulup tutulmadığını, dernek tüzüğünde tespit edilen esas ve usullere göre ve bir yılı geçmeyen aralıklarla denetler ve denetim sonuçlarını bir rapor halinde yönetim kuruluna ve toplandığında genel kurula sunar.

Denetleme Kurulu üyelerinin istemi üzerine, her türlü bilgi, belge ve kayıtların, dernek yetkilileri tarafından gösterilmesi veya verilmesi, yönetim yerleri, müesseseler ve eklentilerine girme isteğinin yerine getirilmesi zorunludur.

Disiplin Kurulu, Yüksek İstişare Kurulu ve Ortak hükümler

MADDE 22 – Disiplin Kurulu, Yüksek İstişare Kurulu ve Ortak hükümler aşağıda tanımlanmıştır.

Disiplin Kurulu

Disiplin Kurulu, Bilkent Üniversitesi nezdinde saygınlığı sorgulanmayan üyeler arasından Genel Kurulda gizli  oyla  üç  (3)  yıl  için  seçilen  üç  (üç)  asıl,  3  (üç)  yedek  üyeden  oluşur. Disiplin Kurulu seçimi izleyen bir hafta içinde yapacağı ilk toplantısında görev bölümü yaparak Başkan, Başkan yardımcısı ve Sekreterini belirler.

Disiplin Kuruluna aday olabilmek için Dernekten daha önce herhangi bir disiplin cezası almamış olmak zorunludur.

Disiplin Kurulu Üç ayda bir kez olağan olarak, ihtiyaç halinde her zaman olağanüstü olarak toplanır. Disiplin Kurulu kararlarında toplantı yeter sayısı iki (2)’dir ve her üye kendi adına oy kullanabilir.

Görev ve Yetkileri

  • BİLMED Yönetim Kurulu veya Denetleme Kurulu tarafından gönderilen disiplin dosyalarını araştırmak ve incelemek,
  • İnceleme sonucunda dosya hakkında disiplin soruşturmasına açılıp açılmayacağına dair karar vermek,
  • Soruşturmaya açılmasına karar verilen dosyalara konu olan tarafların savunmalarını ve iddialarını yazılı olarak istemek,
  • Soruşturmanın nihai aşamasında tarafların sözlü savunmaları almak,
  • Sözlü savunmaların alımından en geç bir ay içinde alacağı kararları ve verilecek cezaları tavsiye niteliğinde yazılı olarak BİLMED Yönetim Kuruluna sunmak,
  • BİLMED organlarındaki toplantılarına mazeretsiz olarak üst üste üç kez katılmayan üyeler hakkında soruşturma açmak,
  • BİLMED Yönetim ve Denetleme Kurullarında BİLMED tüzüğüne, BİLMED disiplin yönetmeliğine aykırı davranan üyeleri soruşturmak.

Yüksek İstişare Kurulu

Yüksek İstişare Kurulu, aşağıda sayılan niteliklerden en az birine haiz olan üyelerden oluşur.

  1. Geçmiş dönemlerde Yönetim Kurulu başkanlığı
  2. Bilkent Üniversitesi Mütevelli Heyeti üyeliği yapmış ve yapmakta olan BİLMED üyeleri.

Yukarıda sayılan niteliklere haiz olanlar, olağan ya da olağanüstü Genel Kurul tarafından Yüksek İstişare Kurulu üyeliklerine kaydı hayat şartıyla kabul edilirler.

  1. Bilkent Üniversitesi  Mütevelli  Heyet  Başkanı  veya  kendi  adına  görevlendirdiği  bir 
  2. Bilkent Üniversitesi Rektörü veya kendi adına görevlendirdiği Rektör Yardımcısı veya Dekan düzeyinde bir üniversite yöneticisi.

Yüksek İstişare Kurulu’nun doğal üyeleridir.

Yüksek İstişare Kurulu üyelerinin, yönetim organlarının birine asil veya yedek üyeliklerine seçilmeleri halinde kurul üyelikleri dondurulur.

Yüksek İstişare Kurulu üyelerinden disiplin cezası almış olanların üyelikleri kendiliğinden düşer.

Yüksek İstişare Kurulu, ilk toplantısında üyeleri arasından üç yıllığına bir başkan, iki başkan yardımcısı seçer.

Yüksek  İstişare  Kurulu  her  yıl  en  az  iki  kez  kendi  hazırladığı  gündemle  toplanır. Ayrıca,  yönetim  organlarının  gönderdiği  konuları  gündemine  alır  ve  görüşür. Yüksek İstişare Kurulu yapacağı toplantılara BİLMED yönetim organlarının başkan ve üyelerini davet edebilir.

Yüksek İstişare Kurulu kararları, Yönetim Kuruluna tavsiye niteliğindedir. Toplantı yeter sayısı, üye tam sayısının yarıdan bir fazlası ve karar yeter sayısı katılanların salt çoğunluğudur.

Genel Sekreterlik, Yüksek İstişare Kurulu’nun sekretaryasını yürütür, alınan kararları kayıtlar ve saklar.

Görev ve Yetkileri

  • Dernek amaç ve çalışma konuları ile kurumsal devamlılığına yönelik yöntem ve kurallar üzerinde çalışmalar  yaparak  Yönetim  Kuruluna  öneri  ve  değerlendirmelerde  bulunmak, Yönetim Kurulu’nun hazırladığı yıllık çalışma programı ve bütçe tasarısı üzerinden öneri ve değerlendirmelerini Yönetim Kurulu’na sunmak,
  • Yönetim Kurulu ve Genel Kurulun ihtiyaç duyduğu konularda araştırma, inceleme ve değerlendirmeler yapmak,
  • Üçüncü tüzel kişiler bağlamında öngörülecek işbirliği, yardımlaşma, destekleme ile gelişme ve büyümeye ilişkin konularda yönetim kurulunu aydınlatacak değerlendirmelerde bulunmak.
  • Derneğe daha fazla gelir sağlayacak mali kaynak araştırmalarına ilişkin değerlendirme ve önerilerde bulunmak.

Ortak Hükümler

Yönetim, Denetleme ve Disiplin Kurulu üyeleri, özürsüz olarak üst üste üç toplantıya ya da özürlü olsa dahi bir Çalışma Dönemi içinde düzenlenen toplantıların yarısından fazlasına katılmadıkları takdirde kurullarından ayrılmış sayılırlar.

Herhangi bir nedenle Kurulundan ayrılan üyenin yerine, ilk sırada bulunan yedek üye, bir hafta içinde asil üyeliğe çağırılır.

IV.   BÖLÜM – Şubeler

Şubelerin Kuruluşu

MADDE 23 – Genel kurul kararı ile şube açılabilecek yerlerde en az altı aydan beri oturanlardan oluşturulacak şube kurucuları saptanır. Bu kurucular arasından en az üç kişi yetkili kılınarak şube kuruluş işlemlerini   tamamlayıp  şubeyi kurmalarına izin verilir. Şube açmaya yetkili kılınan kişiler, kurucularının ad ve soyadlarını, baba adlarını, doğum yeri ve tarihlerini, konutlarını, uyruklarını, şube merkezi adresini, şubenin açılacağı yerin en büyük mülki amirine bildirirler ve yazıya Dernek Ana Tüzüğünden iki örnek ile yetkili kılındıklarına ilişkin yetki belgesi eklenir.

Hukuksal Durum

MADDE 24 – Şubeler, yasalar ve bu Ana Tüzük hükümleri gereğince Derneğe bağlı; hak ve varlığı Dernek bünyesine dahil, yetkili kılındığı çalışma alanı içerisinde Dernek amaç ve çalışma konuları doğrultusunda Yönetim Kurulu kararları ile özerk çalışmalarda bulunmakla görevli; Dernek merkezi ile ilişkileri ve karar yetkileri “Şubeler Yönetmeliği” hükümleri uyarınca belirlenmiş; tüm işlemlerinden doğan hak ve borçlarından ötürü Derneğin sorumlu olduğu, bağımsız konutlu Dernek örgütüdür.

Şubelerin Organları ile Görev ve Yetkileri

MADDE 25 – Şubelerin organları ile görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

25.1)  Şube Genel Kurulu: Şubeye kayıtlı etkin üyelerin katılması ile merkez genel kurulundan en az iki ay önce yapılması zorunludur.

25.2)  Şube Yönetim Kurulu: Şube Yönetim Kurulunda gizli oyla (2) yıl için seçilen (5) asil ve (5) yedek üyeden oluşur.

25.3)  Şube Denetçileri: Şube Genel Kurulunda açık oyla (2) yıl için seçilen (3) asil ve (3) yedek Denetçiden oluşur.

25.4)  Toplantı ilkeleri ile Görev ve Yetkiler: Şube Genel Kurulunun çağrı yöntemleri, toplantı ilkeleri ile görev ve yetkileri; Şube Denetçilerinin oluşum ve çalışma biçimleri ile görev ve yetkileri hakkında, Şubeye ilişkin ve Şube kapsamında kalmak üzere bu Ana Tüzüğün (III. Bölüm-Yönetim Hükümleri) benzer olarak uygulanır.

25.5)  Şube Üyeleri Hakları: Şube üyeliği Dernek Etkin Üyeliği niteliğinde olup, Dernek Genel Kurulu toplantısına katılmak, seçmek ve seçilmek hakkını içerir.

25.6)  Temsil: Şubeler, Dernek Genel Kurulu toplantılarında Şube Yönetim Kurulu aracılığı ile temsil

25.7)  Uygulama ve İlişkiler: Bu Ana Tüzüğün Dernek tüzel kişiliğine ilişkin diğer hükümleri de Şubeler için geçerli olup, uygulama ilkeleri ile merkez ve şube ilişkilerine ilişkin hükümler “Şubeler Yönetmeliği”nde gösterilir.

V. BÖLÜM – Mali Hükümler

Çalışma Dönemi ve Bütçe Uygulaması

MADDE 26 – Derneğin Çalışma Dönemi 1 Ocakta başlar ve 31 Aralıkta sona erer. Derneğin Bütçesi, Yıllık Bütçe Yönetmeliği ile Gelir ve Gider çizelgelerinden oluşur. Bütçenin yürürlüğe girdiği 1 Ocak tarihi ile onanmasının yapıldığı Genel Kurul tarihi arasındaki süre içinde yapılacak gider ve harcamalar bir önceki bütçenin giderler çizelgesindeki aynı süreye ilişkin giderler tutarını aşamaz.

Yıllık Bütçe Yönetmeliğinde, harcama yetkileri ve yetkilileri, gelirlerin alınma biçimleri, gider ve harcanmaya ilişkin belgeler kasada kalacak para tutarı bölüm ve maddelerde aktarma yetkileri gibi konular gösterilir.

Derneğin Gelir Kaynakları-Giriş ve Yıllık Ödentilerin Belirlenme Şekli ve Derneğin ve Borçlanma Usulleri

MADDE 27 – Derneğin gelirleri aşağıda gösterilmiştir.

27.1)  Giriş Ödentisi: Bir defaya özgü olmak üzere her Çalışma Dönemi Bütçesinde, üyeliğe kabul edilen Etkin Üyeler için öngörülen tutardır. Giriş ve yıllık ödenti her yıl yönetim kurulunca belirlenir.

27.2)  Yıllık Ödenti (Aidat): Etkin Üyeler için her Çalışma Dönemi Bütçesinde öngörülen ve üyeliğin devamı süresince ödenmesi zorunlu tutardır.

27.3)  Yararlanma Payı: Üyelere ve diğer kişilere sunulacak hizmetler karşılığı alınacak ücretler olup her Çalışma Dönemi Bütçesine konulan tutardır.

27.4)  Dernek taşınır ve taşınmaz malları ile haklarının işletilmesinden ya da kiraya verilmesinden sağlanan gelirler ile taşınır değer gelirleri,

27.5)  Her türlü yayın ve piyango satışları ile toplantı, temsil, festival, yarış, gösteri ve benzeri düzenlemelerde elde edilen gelirler,

27.6)  Her türlü bağış, vasiyet ve yardımlar,

27.7)  Ortaklıklar, şirketler, kooperatifler, sandıklar, lokaller ve iktisadi işletmelerden sağlanacak gelirler,

27.8)  Dernek malvarlığından elde edilecek gelirler,

27.9)  Diğer gelirler

27.10)  Derneğin Borçlanma Usulleri

Dernek, kişi veya kurumlara borçlanabilir. Ancak, ne amaçla, ne kadar borçlanılacağı ve geri ödeme koşullarının nasıl olacağı vb. konuların genel kurulda görüşülerek kabul edilmesi ve Yönetim kuruluna yetki vermesi gereklidir.

Gelir ve Gider Uygulamalarında Yöntemler

MADDE 28 – Derneğin gelir ve gider uygulamalarında aşağıda gösterilen yöntemler uygulanır.

28.1)  Giriş ödentisinin tamamı üyelik işlemleri sırasında; Yıllık ödenti, Yıllık Bütçe Yönetmeliğinde belirtilen yöntem ve zamanlarda tahsil edilir.

28.2)  Yıllık ödenti, Yararlanma Payı ve Katılma Payı ödenmesinde gecikmeler için yasal faiz yada kademeli artış uygulamasına Yönetim Kurulu yetkilidir.

28.3)  Dernek gelirleri alındı belgesi ile toplanır ve giderler harcama belgesi ile yapılır. Dernek gelirlerinin bankalar aracılığı ile toplanması halinde banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler alındı belgesi yerine geçer. Alındı belgeleri ve harcama belgelerinin saklama süresi beş yıldır.

Dernek gelirlerinin toplanmasında kullanılacak alındı belgeleri yönetim kurulu kararı ile bastırılır. Dernek gelirlerini toplayacak kişiler yönetim kurulu kararıyla belirlenir ve bunlar adına yetki belgesi düzenlenir.

28.4)  Giderlere ilişkin harcamalarda fatura ya da makbuz ya da gider pusulası alınır. Belirtilen belgelerin sağlanamadığı ödemelerde Harcama Belgesi düzenlenir ve ödemeyi yapan tarafından imzalanır.

28.5)  Alındı Belgesi ile fatura, makbuz, gider pusulası ve harcama belgelerinin saklanma süresi, beş yıldır.

Defterler

MADDE 29 – Dernek, İlgili defter ve kayıtları, 5253 sayılı Dernekler yasası ve bu yasaya dayanılarak çıkartılan ve 31 Mart 2005 tarihli resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Dernekler Yönetmeliği”nin ilgili madde hükümlerine uygun şekilde tutar. Bu defterlerin Noterden veya İl dernekler biriminden tasdikli olması ve kullanılması şarttır.

VI.   BÖLÜM – Genel Hükümler

Ana Tüzük Değişikliği

MADDE 30 – Dernek Ana tüzüğü Genel Kurul kararı ile değiştirilebilir. İlk toplantıda tüzük değişikliği yapılabilmesi için üyelerin 2/3’ünün katılması ve kabul etmesi şarttır. İkinci toplantıda bu çoğunluk aranmaz ancak toplantıya katılanlar Yönetim ve Denetim Kurulu’nun iki katından az olamaz. Ancak tüzüğün değiştirilme ve Yönetmeliğin onaylanmasına ilişkin Genel Kurul kararları, toplantıya katılanların 2/3 çoğunluğu ile alınır.

Derneğin Feshi ve Tasfiye İşlemleri

MADDE 31 – Genel kurul, her zaman derneğin feshine karar verebilir.

Genel kurulda fesih konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.

Fesih hakkındaki kararlar, hazır bulunan üyelerin üçte iki çoğunluğu ile alınır. Derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi aşağıda belirtilen esaslara göre yapılır.

 

a)  Tasfiyenin dernek   tüzüğünde   gösterilen   esaslara   göre   yapılması: Derneğin para, mal ve haklarının devri, son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde dernek adında “Tasfiye Halinde Bilkent Üniversitesi Mezunlar Derneği” ibaresi kullanılır.

 

Tasfiye kurulu, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye işlemeleri sırasında varsa derneğin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Derneğin alacaklı olması durumunda borçlulardan alacaklar tahsil edilir. Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan para ve mallar Bilkent Üniversitesine devredilir.

Derneğin para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur.

Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.

Derneğin defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.

b)  Tasfiyenin mahkeme kararı ile yapılması:

Tüzükte tasfiyenin ne şekilde yapılacağının genel kurul kararına bırakıldığı hallerde, genel kurul tarafından bir karar alınmamış veya genel kurul toplanamamış veya son yönetim kuruluna yapılan tebligata rağmen tasfiye işlemleri yapılmamışsa, yahut dernek mahkeme kararı ile feshedilmişse, derneğin bütün para, mal ve hakları, mahkeme kararıyla bulunduğu ildeki amacına en yakın ve kapatıldığı tarihte en fazla üyeye sahip derneğe devredilir.

Bu durumda derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi mahkeme kararında belirtilen esaslara göre yapılır ve tasfiyenin tamamlanmasını müteakip, durum ilgili mülki idare amirliğine bildirilir.

Yönetmelikler

MADDE 32 – Dernek Ana Tüzüğü hükümleri, Yönetim Kurulunun hazırlayacağı ve uygulamaya sokacağı Yönetmelik hükümleri ile birlikte uygulanır.

Hüküm Eksikliği

MADDE 33 – Bu Ana Tüzüğün uygulanmasında hüküm bulunmaması durumunda Dernekler Kanunu ile Türk Medeni Kanunu hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 34 – Bu Ana Tüzük, 20 Mart 1993 tarihinde yapılan Kurucular Genel Kurulu toplantısında oybirliğiyle kabul edilmiş ve 23.02.2014, 18.01.2015 tarihlerinde yapılan değişikliklerle yürürlüğe girmiştir.

Yürütme

MADDE 35 – Bu Ana Tüzük hükümlerini yürütmeye Yönetim Kurulu yetkilidir.

Kurucular

MADDE 36 – Derneğin kurucularının ad ve soyadları ile uyruk ve konutları aşağıda gösterilmiştir.

Bozkurt K. Yılmaz – (MAN'91)
Nilüfer Başar – (MAN'91)
Emrah Tercan – (MAN'91)
Ediz Kökyazıcı – (IE'91)
Serdar Sümer – (ECON'92)
Osman Perksoy – (EE 90)
Mansur Foroutan – (ECON'91)
Ahmet Çalışkan – (ECON'91)
Dilek Darıcı – (THS'91)
Sena Ok – (THS'91)
Tomris Furtun – (ECON'91)